first impressions - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Julia - WaarBenJij.nu first impressions - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Julia - WaarBenJij.nu

first impressions

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

07 Januari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Het is tijd voor mijn eerste blog. Want voor ik het weet ben ik alweer mijn hele gevoel en gedachtes kwijt van de eerste impressies.

Dag 1

Op 5 Januari was het zover. De vliegreis naar Thailand! Nou ben ik er heel goed in om van muizen olifanten te maken in mijn hoofd. Dus vantevoren kon ik van sommige dingen waar ik eventueel tegenaan zou kunnen lopen al in mijn hoofd een enorm drama maken. Maar gelukkig bleken de zenuwen uiteindelijk mee te vallen. En met als motto:' go with the flow ' probeerde ik mezelf rustig te houden. En laat dat nou ook net een doel van me zijn voor deze reis. Om wat flexibeler te worden, vooral voor dingen buiten mijn comfortzone om.

Na een vlucht van bijna 11 uur was ik eindelijk in Bangkok. Niet kunnen slapen, maar wel lekker een beetje muziek geluisterd, halve films gekeken waar ik niks van begreep omdat er chinese ondertiteling was en de engelse nmannenstemmen teveel bas op de koptelefoon hadden, en gesprekken met een Thaise vrouw die naast me zat en me de oren van mijn kop vertelde in haar beste engels toen ze ontdekte dat ik best wou weten hoe het was voor haar om in Thailand op te groeien, hoe de man vrouw verhoudingen zijn Thailand en hoe het is voor kinderen hier. Al snel zat ik in het vliegtuig naar Chiang Mai en een uur later was ik er. Waar Prachit, de vrouw die alles regelt met de vrijwilligers, al op me zat te wachten en me in een lekkere ruige bak naar een luxe hotel bracht midden in het oude centrum. Inclusief douche, normale wc, super breedbeeld tv, veel spiegels, grote koelkast en airconditioning.

Dat klinkt natuurlijk allemaal heerlijk. Maar die eerste paar uren na de reis waren wel confronterend. Want ja daaar zit je dan op zo'n lekkere kamer, in de hitte, niet geslapen, in een vreemde stad. Maar vooral, alleen! En juist als je alleen bent gaan de gedachten met je aan de loop. Na een powernap van anderhalf uur, een douche en een bezoekje aan de supermarkt ging het al beter. En kwam Ellen, een ander Nederlands meisje, ook aan in het Hotel. Samen hebben we die avond bij over de sunday night market gelopen op zoek naar eten.

De sfeer in Chiang Mai is echt heerlijk! Ik voelde me gelukkig vrij snel thuis en kreeg al wat geluksmomentjes omdat ik het toch heel speciaal vond om hier oppeens te lopen. We besloten nog even lief te zijn voor onze buikjes en naar een italiaans restaurantje te gaan voor wat lichtverteerbare pasta. Want na al dat vliegtuigeten op rare tijdstippen was mijn buik niet erg relaxt. Daarna terug naar het hotel om te slapen, want de volgende dag moesten we opstaan om 7 uur. Want we zouden om 9 uur opgehaald worden om naar kingdom kids te gaan in de village.






  • 07 Januari 2013 - 19:57

    Steven:

    Wat spannend allemaal, echt heel leuk voor je! EN wat schrijf jij goed zeg!!! groetjes, en al het beste daar :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Actief sinds 28 Okt. 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 2838

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 26 Februari 2013

Thailand

Landen bezocht: